2022.03.03-23. | Zénónok | Installáció

Tóth Norbert: Zénónok


2022. március 4-23.

Puccs Contemporary Art [VIII. Budapest, Víg u. 22.]
Belátás Projekt

Megnyitó: 2022. március 3. 18-20h

A kitioni Zénón által alapított sztoikus filozófiai iskola legfőbb eszméje a szenvedélymentes mértéktartás, amely szerint az embereknek mindig higgadtan, tökéletes belenyugvással kellene szemlélniük a külső eseményeket.

Ez a felvetés az alapja a Belátás programsorozat keretében a PUCCS Contemporary Artban bemutatott installációnak, azzal az állítással, hogy a passzív szemlélődés, a cselekvés hiánya saját magunk vesztét is okozhatja.

Tóth Norbert Zalaegerszegen élő és alkotó képzőművész. Diplomáit a Berzsenyi Dániel Főiskolán, majd a Magyar Képzőművészeti Egyetem vizuális nevelőtanár-, illetve a Pécsi Tudományegyetem történelem szakán szerezte.

Munkáiban hagyományos művészeti technikák segítségével igyekszik konceptuális gondolatokat megfogalmazni. Témaválasztásaiban megjelenik a történelmi múlt olykor vicces, de mindig aktuális kérdései, az idő és a tér – belül pedig a lokalitás – problematikája, valamint a személyes és társadalmi konfliktushelyzetekről való elmélkedés.

///

PUCCS Contemporary Art

Bullet Shih, New York-i képzőművész, 2014-ben nyitotta meg a helyet, hogy teret adjon magyar és külföldi képzőművészek kísérletezéseinek non-profit keretek között. Műfajtól függetlenül, helyspecifikus installációk, performanszok köré szerveződött a program és alakult ki egy közösség. Az utolsó kiállításra 2019 végén került sor, mely után néhány hónappal Bullet váratlanul elhunyt. Családja támogatásával 2021 novemberében indul újra a PUCCS, folytatva a hely szellemiségét.

Belátás Projekt

A Parallel Művészeti Alapítvány új projektje a Puccsban egy olyan installáció sorozat, mely kizárólag az utcáról látható. A felhívás útján beérkezett pályázatok közül szakmai zsűri öt installációt választott ki megvalósításra a 2021-2022-es évadban.

A kirakat kiállítás-sorozat megvalósulását a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

///